SAMOREGULACJA - DROGA DO WEWNĘTRZNEGO SPOKOJU RODZICÓW I DZIECI

Zapraszamy na spotkanie otwarte on-line dla rodziców i wszystkich, którzy pracują z dziećmi:

Samoregulacja – droga do wewnętrznego spokoju rodziców i dzieci

Na spotkaniu:

  • pokażemy, jak rozpoznawać czynniki, które wywołują stres w pięciu obszarach naszego funkcjonowania – zarówno u dzieci, jak i u dorosłych,
  • przedstawimy drogowskazy wspierające rozwój samoregulacji,
  • przekażemy podstawową wiedzę dotyczącą rozwoju układu nerwowego dziecka,
  • podpowiemy, jak zauważać u dzieci źródła różnych trudności, takich jak wybuchy gniewu, agresja albo wycofanie dziecka i jak radzić sobie w tych sytuacjach?

Po co nam wiedza o samoregulacji?

Dzięki samoregulacji dziecko uczy się rozpoznawać czynniki wywołujące stres, radzić sobie z emocjami, regulować kontrolować je oraz poprawiać swoją koncentrację. A to pozytywnie wpływa na kontakty międzyludzkie, na wyniki w nauce i w całości – na dobre samopoczucie.

Dziecko inaczej, niż osoby dorosłe reaguje na stres. Coraz więcej dzieci cierpi z powodu wysokiego poziomu stresu, który może mieć bardzo negatywny wpływ na ich rozwój, samopoczucie, stan emocjonalny. W tym wymiarze dzieciństwo nie jest beztroskim, dobrym czasem rozwoju, ale staje się zmaganiem z nieustannym napięciem. Konsekwencją tego mogą być problemy natury zdrowotnej oraz kłopoty z koncentracją i nawiązywaniem relacji. Dobrze, aby rodzice i nauczyciele mieli świadomość, że silny stres ogranicza rozwój dziecka i znali sposoby, dzięki którym poziom stresu można skutecznie regulować.  

Bardzo ważne jest, aby dorośli  potrafili rozpoznać czynniki, które wywołują stres i aby byli w stanie pomóc dzieciom dostrzec własne emocje i umieli z nimi pracować.

Przed spotkaniem prosimy:

  • pobrać aplikację zoom https://zoom.us/download
  • sprawdzić czy urządzenie na którym będą Państwo pracować daje możliwość odbiory audio i video

Link z zaproszeniem na spotkanie prześlemy do Państwa w osobnym mailu, dzień przed rozpoczęciem spotkania.

Certyfikat

Dla uczestników spotkania istnieje możliwość wystawienia certyfikatu potwierdzającego udział. Certyfikat wystawiamy tylko osobom, które wzięły udział w spotkaniu 22 kwietnia

Warsztaty

Wszystkich zainteresowanych pogłębieniem tematu SAMOREGULACJI zapraszamy do udział w majowych warsztatach z Jagodą Sikorą. Będzie o tym, jak praktycznie wspomóc dziecko w radzeniu sobie ze stresem i jednocześnie zadbać o siebie.

Szczegóły TUTAJ

KIEDY?

22 kwietnia (czwartek) - godz. 17.00 - 19.00

GDZIE?

strefa online na platformie ZOOM.

MASZ PYTANIA

skontaktuj się z nami telefonicznie: 731 231 741 mailowo: towarzystwo@filomata.pl​

Jeśli w tym dniu nie mogą Państwo wziąć udziału w spotkaniu, mogą Państwo wykupić dostęp do nagrania. Wystarczy przy składaniu zamówienia w uwagach wpisać „SAMO NAGRANIE”.

Nagranie zostanie wysłane po spotkaniu na wskazany w formularzu zapisu adres mailowy.

20 - 50 zł

Prosimy o wpłatę pomiędzy 20 – 50 zł – na miarę własnych możliwości i chęci wspierania organizowanych przez nas spotkań otwartych.

bezpłatnie

Dla Rodziców dzieci uczęszczających do placówek FILOMATY oraz pracowników FILOMATY udział w spotkaniu jest bezpłatny.

Prowadzenie spotkania: Jagoda Sikora

Jagoda Sikora – psycholog, doktor nauk społecznych w dyscyplinie psychologii, autorka programów profilaktycznych dotyczących zdrowia psychicznego skierowanych do młodzieży. Pracuje jako psycholog w Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka (Szpital Kliniczny nr 6 w Katowicach) na oddziale neurologii wieku rozwojowego, Interesuje się diagnozą rozwoju dziecka, w szczególności dziecka małego od 2 miesiąca życia a także chorobami psychosomatycznymi dzieci. Ukończyła kurs certyfikacyjny SELF-REG w Mehrit Centre. Aktualnie kształci się na kolejnym stopniu, facylitatora, u dr. Stuarta Shankera . Uczestniczyła w licznych szkoleniach i konferencjach m.in praca z rodziną dziecka niepełnosprawnego, wczesne interwencje w przypadku traumatycznych zdarzeń, kurs terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Jest certyfikowanym trenerem edukacji Heroic Imagination Project prof. Philipa Zimbardo. Posiada doświadczenie w pracy grupowej i indywidualnej z dziećmi, które doświadczają różnych problemów.